Sukses

Keseruan Siti Nurhaliza Ajak Anak Saat Bekerja

Kekhawatiran Siti Nurhaliza tak terjadi.

Liputan6.com, Jakarta - Siti Nurhaliza baru saja dikaruniai seorang putri cantik bernama Siti Aafiyah. Ia telah melahirkan anak pertamanya pada 19 Maret 2018.

Tiga bulan setelah melahirkan, Siti Nurhaliza berbagi pengalamannya membawa sang anak saat bekerja. Sebagai ibu, ia sempat diliputi kecemasan. Ia takut anaknya akan mudah menangis saat berada di lingkungan baru.

"Saya sangat risau sebab baby tak memahami lagi apa yang perlu dia buat& pastinya meragam bila terkena cahaya lampu yang terang & panas," tulis Siti Nurhaliza di Instagramnya, Senin (4/6/2018).

Namun yang terjadi di luar dugaan. Saat Siti Nurhaliza hendak berakting, seketika sang anak menjadi sangat tenang. Siti Aafiyah tak menangis seperti yang dikhawatirkan.

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 3 halaman

Anak Anteng

"Setiap kali pengarah sebut ‘action’ semuanya berjalan lancar. Tau jek anak ibu ni! Tq buat kedua sayang saya," sambung penyanyi asal Negeri Jiran Malaysia ini.

Sikap sang buah hati yang sangat kooperatif membuat Siti Nurhaliza amat bersyukur. "SubhanaAllah, kedua duanya beri komitmen yang terbaik terutama baby Aafiyah," tandasnya.

3 dari 3 halaman

Kebahagiaan

Rasa bahagia pun tidak dapat disembunyikan Siti Nurhaliza dan sang suami. Apalagi mereka sudah menantikan kehadiran anak selama 11 tahun lamanya.

"Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media," tambahnya.

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.

  • Siti Nurhaliza adalah penyanyi asal Malaysia yang menikah dengan pengusaha kaya raya asal Malaysia, Datuk Khalid Mohammed Jiwa.

    Siti Nurhaliza

Video Terkini