Sukses

Iki Panjelasan Polisi Kok Durung Ana Tersangka Rumite BPNT Ing Blora

Polisi wis entuk perhatian saka akeh pihak babagan rumite BPNT di Blora, nanging durung nentokake tersangka ing mburi masalah sing kedadeyan. Banjur, apa masalahe?

Liputan6.com, Blora - Wis sewulan luwih, kerumitan program penyaluran Bantuan Pangan Non Tunai (BPNT) kanggo Keluarga Penerima Manfaat (KPM) ing Kabupaten Blora, Jawa Tengah, durung ono titik terange nganti saiki, Kemis (28/10/2021).

Polisi wis entuk perhatian saka akeh pihak, nanging durung nentokake tersangka ing mburi masalah sing kedadeyan. Banjur, apa masalahe?

Kapolres Blora, AKBP Wiraga Dimas Tama ngandhakake, pihake isih nyelidiki kanthi tuntas babagan masalah sing diduga terstruktur, sistematis, lan masif (TSM) sing melu akeh pihak.

“Sawetara katrangan wis dijupuk, nanging katrangane kurang optimal,” ujare Wiraga, peparab paseduluranipun nalika ana agenda kumpul-kumpul santai karo wartawan ing Markas Kodim 0721/Blora, winginane.

Dheweke njlentrehake, kasus sing dadi keprihatinan pusat isih ana lan prosese isih diselidiki. Akeh wong sing ditakoni, uga ana sing dipanggil polisi.

“Amarga temuan ing lapangan iku sipate dinamis, terus owah-owahan,” piterange Wiraga sing lungguh ing jejere Dandim 0721/Blora, Letkol Inf Andy Soelistyo.

Penyaluran BPNT minangka program nasional sing dikelola agen E-Warong. Dadi, polisi ora ngatasi masalah lokal sarasan. Miturut Wiraga, iku kudu ana gegayutane karo kawicaksanan, yaiku saka kementerian, bank sentral, lan liya-liyane, sing kabeh ana ing proses.

"Dadi sapunika prosesipun taksih lumampah. Kula nyuwun kesabaranipun. Kita ugi dipun bantu dening Polda lan ugi Mabes Polri," ujare.

Polisi duwe komitmen kanggo nyelidiki kanthi lengkap babagan masalah kasebut. Uga, bakal ngandhani perkembangan asil kasebut marang awak media supaya bisa dingerteni masyarakat.

“Mengko pembangunan yen ana titik padhang, mesthi bakal dirilis lan enggal-enggal dakkabari,” ujare Wiraga.

Disebutake uga kanthi khusus apa bakal ana pemasok BPNT sing bakal nandhang masalah hukum, polisi durung bisa menehi katrangan sing cetha. Kalebu aliran dana.

“Durung ngerti, iki isih diselidiki,” emute Wiraga.

Wonten ing patemon ingkang dipun wiwiti dening Dandim 0721/Blora menika, paling boten wonten perkawis ingkang dipun rembag sesarengan miturut kalungguhanipun.

Wiwit saka masalah BPNT, kekirangan pupuk bersubsidi sing kerep muncul nalika musim tanam, masalah BBM solar sing kerep dadi masalah ing pirang-pirang wilayah, masalah sing muncul ing pemilihan lan penyaringan aparat desa, lan liya-liyane.

Adhedhasar katrangan sing sadurunge diolehi, ana 189 kios gotong royong elektronik (E-Warong) sing ditunjuk dening Himpunan Bank Negara (himbara) minangka sing nyalurke BPNT kanggo KPM, dicethakake nglanggar aturan kasebut. Wis akeh sing diganti.

Kajaba iku, akeh hak KPM sing nampa Kartu Keluarga Sejahtera (KKS) lan buku rekening, sing dicethakake ana saldo kosong. Uga, ana dokumen perjanjian kerjasama babagan penyediaan lan pengadaan bantuan pangan pokok kanggo BPNT antarane Supplier lan E-Warong. Iku banget seng di tuduh sing ana kahanan.

Kondisi ing lapangan, E-Warong dhewe entuk kabutuhan dhasar kanthi macem-macem cara. Kayata mandiri, liwat supplier, lan sawetara liwat perusahaan milik desa (Bumdes).

Kanggo dicathet, akeh pihak nasional sing nanggapi khusus babagan masalah BPNT penyaluran bantuan pusat, sing nilaine milyaran rupiah saben wulan. Yaiku, saka pimpinan Ombudsman RI, uga saka tim gabungan Kemensos lan Mabes Polri sing uga langsung mudhun.

Kejaba iku, malah saka Kompolnas minangka lembaga kepolisian negara ing Indonesia sing ana ing sangisore lan tanggung jawab langsung marang Presiden RI, uga wis ngomong babagan masalah BPNT ing Blora.

 

*Tulisan di atas dibuat menggunakan bahasa Jawa sebagai apresiasi Liputan6.com dalam memeringati Sumpah Pemuda 28 Oktober 1928

 

Simak Video Pilihan Berikut Ini:

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 2 halaman

Penjelasan Polisi soal Belum Adanya Tersangka Kasus Penyaluran BPNT di Blora

Sudah sebulan lebih, keruwetan program penyaluran Bantuan Pangan Non Tunai (BPNT) untuk Keluarga Penerima Manfaat (KPM) di Kabupaten Blora, Jawa Tengah, belum ada titik terang hingga saat ini, Kamis (28/10/2021)

Polisi sudah mendapatkan atensi banyak pihak, tetapi belum juga menetapkan tersangka di balik permasalahan yang terjadi. Lalu, apa kendalanya?

Kapolres Blora, AKBP Wiraga Dimas Tama mengatakan, pihaknya hingga saat ini masih berupaya mengusut tuntas permasalahan yang ditengarai secara terstruktur, sistematis, dan masif (TSM) melibatkan banyak pihak itu.

"Kita sudah ambil beberapa keterangan, namun keterangan itu belum maksimal," ungkap Wiraga, sapaan Kapolres Blora, saat bincang santai bersama jurnalis di Markas Kodim 0721/Blora, Rabu, 27 Oktober 2021.

Ia menjelaskan kasus yang menjadi atensi pusat itu masih berjalan dan prosesnya masih penyelidikan. Beberapa orang telah dimintai keterangan, bahkan di antaranya juga telah dipanggil polisi.

"Karena temuan di lapangan itu sifatnya dinamis, ya berubah-ubah terus," jelas Wiraga, yang ketika itu duduk bersebelahan dengan Dandim 0721/Blora, Letkol Inf Andy Soelistyo.

Penyaluran BPNT merupakan program nasional yang dijalankan oleh agen E-Warong. Sehingga, dipandangnya tidak mungkin dari kepolisian melakukan penyelesaian masalah secara lokal saja.

Menurut Wiraga, pastinya ada hubungannya dengan kebijakan yaitu dari kementerian, dari bank pusat, dan sebagainya yang semuanya berproses.

"Jadi untuk saat ini prosesnya masih berjalan. Saya minta tolong sabar. Kita juga dibantu oleh Polda dan juga Mabes Polri," katanya.

Polisi berkomitmen akan mengusut tuntas permasalahan hingga sampai akar-akarnya. Serta, akan menginformasikan perkembangan hasilnya kepada awak media agar diketahui publik.

"Nanti perkembangannya kalau sudah ada titik terang, pasti akan di rilis dan secepatnya nanti saya kasih tahu," ucap Wiraga.

Disinggung juga secara khusus apakah nantinya akan ada dari pihak suplier BPNT yang bakal kena masalah hukum, polisi belum bisa memberikan penjelasannya secara gamblang. Termasuk kaitan aliran dana.

"Kita belum tahu, ini masih terus didalami," kata Wiraga

Dalam pertemuan yang digagas oleh Dandim 0721/Blora ini, setidaknya ada sejumlah permasalahan yang dibahas bersama sesuai peran masing-masing.

Mulai permasalahan BPNT, kelangkaan pupuk subsidi yang kerap muncul pada musim tanam, persoalan solar yang kerap jadi kelangkaan di banyak daerah, permasalahan yang kerap muncul juga dalam penjaringan dan penyaringan perangkat desa, serta lain sebagainya.

Berdasarkan informasi yang didapatkan sebelumnya, sebanyak 189 elektronik warung gotong royong (E-Warong) yang ditunjuk oleh himpunan bank negara (himbara) sebagai penyalur BPNT untuk KPM, terungkap melanggar aturan. Sebagian besar saat ini sudah diganti.

Selain itu, banyak hak KPM yang mendapatkan Kartu Keluarga Sejahtera (KKS) dan buku rekening, terungkap saldonya kosong. Serta, mencuat adanya berkas surat perjanjian kerjasama tentang penyediaan dan pengadaan bantuan sembako untuk BPNT antara pihak Suplier dengan E-Warong. Ditengarai kuat ada pengondisian.

Kondisi di lapangan, E-Warong sendiri mendapatkan sembako ada beragam caranya. Seperti dengan cara mandiri, melalui suplier, dan ada juga yang melalui Badan Usaha Milik Desa (Bumdes).

Untuk diketahui, banyak pihak nasional telah menanggapi secara khusus permasalahan BPNT yang menyalurkan bantuan pusat yang nilainya belasan miliar rupiah setiap bulannya itu. Yakni, diantaranya seperti dari pimpinan Ombudsman RI, serta dari tim gabungan Kemensos dan Mabes Polri juga telah turun langsung.

Selain itu, bahkan dari Kompolnas selaku lembaga kepolisian nasional di Indonesia yang berkedudukan di bawah dan bertanggung jawab langsung kepada Presiden Republik Indonesia, juga telah turut angkat bicara kaitan pemasalahan BPNT di Blora.

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.