Sukses

Baru 15 Hari Dilahirkan, Anak Sudah Bisa Bantu Siti Nurhaliza

Siti Nurhaliza senang dengan perkembangan buah hatinya, Siti Aafiyah.

Liputan6.com, Jakarta - Siti Nurhaliza begitu bahagia dikaruniai seorang putri yang cantik. Usai melahirkan, Siti pun sibuk mengurus Siti Aafiyah.

Dan Siti Nurhaliza senang dengan perkembangan buah hatinya tersebut. Apalagi, si kecil sudah bisa membantu dirinya.

Pelantun "Cindai" ini pun berterima kasih pada putrinya yang sudah menolongnya. Itu pun diungkapkan Siti Nurhaliza di akun Instagramnya, Rabu (4/4/2018).

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 5 halaman

Turun Berat Badan

Berkat buah cintanya dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa, Siti Nurhaliza berhasil menurunkan berat badannya hingga 14 kilogram.

"Ibu happy sebab dah susut 14kg ( sbb berjaga & aafiyah kuat minum susu ibu) tq anak ibu tolong ibu... Alhamdullillah," tulisnya sebagai keterangan foto yang diunggahnya. 

3 dari 5 halaman

Check Up

Setelah 15 hari melahirkan, Siti Nurhaliza pun mengunjungi dokter yang menangani bayinya.

"Alhamdullillah, Harini hari ke 15 ibu & Siti Aafiyah selepas bersalin .. Dato’ Dr. Vernon (baby)& Datin Dr Suhaiza(ibu) happy dengan perkembangan kami berdua..," lanjutnya.

 

4 dari 5 halaman

11 Tahun Menanti

Siti Nurhaliza sangat sabar menunggu kehadiran seorang anak. Setelah 11 tahun pernikahannya dengan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa, ia pun diberi anugerah tak terhingga yaitu hamil.

 

5 dari 5 halaman

Rahasiakan Nama dan Wajah

Hingga tujuh hari usai melahirkan, Siti Nurhaliza enggan berbagi wajah serta nama sang anak pada publik. Saat acara aqiqah, barulah penyanyi asal Negeri Jiran, Malaysia ini pun menunjukkan dengan jelas wajah sang anak.

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.

  • Siti Nurhaliza adalah penyanyi asal Malaysia yang menikah dengan pengusaha kaya raya asal Malaysia, Datuk Khalid Mohammed Jiwa.

    Siti Nurhaliza

Video Terkini