Sukses

Siti Nurhaliza Melahirkan Bayi Laki-Laki di Usia 42 Tahun

Siti Nurhaliza melahirkan bayi laki-laki dengan selamat.

Liputan6.com, Jakarta Diva Malaysia, Siti Nurhaliza melahirkan anak keduanya pada Senin (19/4/2021). Siti Nurhaliza melahirkan bayi berjenis kelamin laki-laki di Rumah Sakit di Selangor, Malaysia. 

Siti Nurhaliza melahirkan anak keduanya di usia 42 tahun. Pengumuman prosesi melahirkan Siti Nurhaliza diumumkan melalui akun Instagramnya.

Isnin, 19 April 2021 bersamaan 7 Ramadan 1442H, Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Selangor, pada pukul 6.21 pagi," tulis Siti Nurhaliza dalam unggahan instagramnya.

 

  Simak video menarik ini

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 3 halaman

 Kondisi Ibu dan Bayi

Selepas melahirkan bayi seberat 3,84 kg, kondisi istri Dato Sri Khalid Mohamad Jiwa ini sehat dan baik-baik saja, begitu juga dengan sang putra yang baru saja lahir. 

Apa yang penting bagi Khalid (sang suami) adalah ibu dan anak berada dalam keadaan sihat, stabil dan proses melahirkan telah berjalan lancar,” tulisnya di kolom caption.

 

3 dari 3 halaman

Ucapan Terima Kasih

Siti dan sang suami juga menghaturkan rasa syukur dan terima kasihnya kepada tim dokter yang sudah menangani persalinannya. 

Selain itu, mereka juga ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak doktor dan jururawat yang diketuai oleh Dr. Leong Wai Yew dari Alpha IVF & Women's Specialist yang telah menjalankan tanggung jawab dan khidmat terbaik sepanjang proses Siti melahirkan,” lanjutnya.

 

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.