Sukses

Melahirkan, Siti Nurhaliza Rahasiakan Wajah dan Nama Anak

Siti Nurhaliza melahirkan anak pertamanya pada Senin (19/3/2018).

Liputan6.com, Kuala Lumpur - Penantian panjang Siti Nurhaliza dan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa akhirnya berbuah manis. Senin (19/3/2018) pukul 8.17 pagi waktu setempat, pelantun "Bukan Cinta Biasa" itu akhirnya melahirkan anak pertamanya.

Siti Nurhaliza diketahui melahirkan seorang anak perempuan melalui persalinan caesar. Kabar bahagia ini dibagikan oleh asistennya yang bernama Rozi Abdul Razak melalui Instagram pribadi penyanyi berusia 39 tahun itu.

Sayangnya, Siti Nurhaliza memilih merahasiakan wajah dan nama anaknya. Siti dan suami berencana mengenalkan buah hati mereka ke publik di waktu yang tepat.

"Soal wajah dan nama anak, Siti dan Khalid minta waktu sebelum mengumumkannya," jelasnya.

 

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 4 halaman

Di Bulan Rajab

Siti Nurhaliza dan suami rupanya sengaja memilih Senin (19/3/2018) sebagai tanggal kelahiran anak mereka. Pasalnya hari tersebut bertepatan dengan 1 Rajab.

"Pasangan ini memilih hari Isnin (Senin) untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab," ungkapnya.

 

3 dari 4 halaman

11 Tahun Menanti

Rasa bahagia dan bersyukur tidak dapat disembunyikan Siti Nurhaliza dan sang suami. Apalagi mereka sudah menantikan kehadiran anak selama 11 tahun lamanya. Meski Khalid sendiri sejatinya sudah memiliki empat anak dari pernikahan sebelumnya.

"Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media," tambahnya.

 

4 dari 4 halaman

Nikmati Status Baru

Untuk saat ini Siti Nurhaliza belum bisa ditemui lantaran masih dalam kondisi pemulihan. Pelantun "Bukan Cinta Biasa" itu juga ingin menikmati momen indahnya sebagai seorang ibu baru.

"Saat ini Siti ingin minta waktu untuk istirahat dan fokus menikmati hari-hari awalnya sebagai ibu," jelasnya.

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.