Sukses

Menikah 11 Tahun, Akhirnya Siti Nurhaliza Hamil Anak Pertama

Setelah 11 tahun menikah, Siti Nurhaliza akhirnya mengandung anak pertama di usia ke-38.

Liputan6.com, Jakarta - Penyanyi asal Malaysia, Siti Nurhaliza yang kerap mengunjungi Indonesia, baru-baru ini mengumumkan kabar bahagia. Setelah 11 tahun menikah dengan Khalid Mohd Jiwa sejak 2006, akhirnya pelantun "Jerat Percintaan" itu telah mengandung anak pertamanya di usia ke-38.

Seperti disampaikan laman Channel News Asia, Sabtu (14/10/2017), Siti Nurhaliza mengumumkan kabar kehamilannya tersebut kepada pers yang disiarkan melalui akun Instagram @ctdk di fitur Instagram Live pada Jumat (13/10/2017).

Siti Nurhaliza setelah mengumumkan kehamilannya. (Instagram - @ctdk)

"Alhamdulillah saya hamil empat bulan. Tak ada kata-kata yang bisa saya sampaikan untuk mengungkapkan rasa gembira saya," katanya kepada awak media yang ia undang.

Selama ini, Siti Nurhaliza jarang terlihat di depan publik yang menimbulkan beragam spekulasi. Ia pun menjelaskan alasannya. "Saya memilih untuk beristirahat di rumah karena kehamilan ini adalah prioritas utama saat ini. Saya dulu sibuk dengan pekerjaan tapi empat bulan terakhir ini, saya baru tinggal di rumah," ia melanjutkan sambil meluapkan kegembiraannya.

* Follow Official WhatsApp Channel Liputan6.com untuk mendapatkan berita-berita terkini dengan mengklik tautan ini.

2 dari 3 halaman

Rasa Syukur

Setelah menyampaikan lewat Instagram Live, Siti Nurhaliza pun mengunggah beberapa foto dalam satu rangkaian. Foto pertama memperlihatkan dirinya tengah berpose sambil memegang perutnya. Sementara foto-foto lain memperlihatkannya sedang menggelar pengajian dan konferensi pers.

"Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami," tulisnya sebagai keterangan foto-foto tersebut melalui akun Instagram @ctdk, Jumat.

Siti Nurhaliza setelah mengumumkan kehamilannya. (Instagram - @ctdk)

"Pertamanya, setelah melalui fasa dan tempoh tertentu, saya dan suami mencapai kata sepakat untuk mengumumkan kepada anda semua bahawa saya sedang hamil empat bulan," lanjutnya di keterangan yang sama.

"Alhamdulillah, tiada kata yang dapat menggambarkan rasa syukur dan gembiranya kerana Allah memberikan kurniaan yang terlalu agung ini selepas 11 tahun kami bersabar. Inilah juga menjadi sebab utama kenapa saya memilih untuk berehat kerana kandungan dan bayi ini menjadi keutamaan saya," ia meneruskannya.

3 dari 3 halaman

Tak Bisa Memenuhi Undangan

Keterangan foto-foto tersebut lantas berlanjut hingga poin ketiga, ketika Siti Nurhaliza mengungkapkan rasa sesalnya tak bisa memenuhi beberapa undangan acara dikarenakan sedang berfokus pada jabang bayi yang sedang dikandungnya. Namun ia berjanji akan melunasi panggilan beberapa undangan yang belum sempat ia penuhi.

"2. Tujuan saya membuat pengumuman dan penjelasan ini juga adalah supaya pihak yang berurusan dengan pengurusan saya, snp memahami keadaan saya yang tidak dapat memenuhi sebarang undangan sejak beberapa bulan lalu dan juga untuk suatu tempoh pada masa depan. Suka untuk saya kongsi rasa syukur dan gembira kerana saya masih diberi menerima undangan untuk mengadakan konsert, persembahan, kemunculan di televisyen dan radio serta menjadi jurucakap kepada pelbagai produk. Sayang sekali, kebanyakannya tidak dapat saya penuhi. Bagaimanapun, saya juga harus melunaskan beberapa tugasan juga selepas ini yang bersesuaian dengan keadaan saya," ucap Siti.

Siti Nurhaliza setelah mengumumkan kehamilannya. (Instagram - @ctdk)

"3. Semoga dengan penjelasan saya ini, segala tanda tanya dan desas desus selama ini, telah terjawab kerana saya memutuskan untuk berehat disebabkan oleh kehamilan sulung ini," ia mengakhiri pernyataan tertulisnya.

Di Instagram, ucapan selamat dan doa berdatangan dari warganet yang sebagian besar adalah penggemar Siti Nurhaliza. Misalnya saja dari @sitimaisyita yang menyampaikan, "Alhamdulillah selamat buat datuk siti @ctdk , semoga baby dan ibunya selalu diberikan kesehatan aamiin tumpang happy je kami2 nii."

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.

Video Terkini