Sukses

Hamil 4 Bulan, Siti Nurhaliza Berterima Kasih kepada 2 Orang Ini

Siti Nurhaliza akhirnya hamil setelah menikah selama 11 tahun dengan Datok Khalid Mohammed Jiwa.

Liputan6.com, Jakarta - Diva pop Malaysia Siti Nurhaliza baru saja memberikan kabar bahagia. Istri Datok Khalid Mohammed Jiwa itu tengah mengandung dengan usia empat bulan, setelah menikah selama 11 tahun.

Kabar tersebut disambut rasa syukur dan suka cita tidak saja dari Malaysia, tapi juga penggemar Siti di Tanah Air. Dari komentar di media sosial, warganet turut senang dengan kehamilan pelantun "Cindai" itu.

Siti Nurhaliza bersama dua orang istimewa dalam hidupnya. (Instagram)

Sementara itu, di Instagram, Siti Nurhaliza baru saja mengunggah sebuah video singkat. Dalam video tersebut, ada beberapa momen yang ditampilkan. Misalnya, momen ketika Siti Nurhaliza dan keluarga mengadakan syukuran atas kehamilannya. Selain itu, ada juga suasana konferensi pers ketika Siti mengumumkan kehamilannya di depan media Malaysia.

Namun, yang menyentuh justru keterangan video yang diunggah Siti Nurhaliza di Instagram. Di situ, wanita kelahiran 11 Januari 1979 itu mengucapkan terima kasih kepada dua wanita spesial dalam hidupnya. Dua wanita tersebut adalah sang ibunda, Mak Salmah dan seorang ibu yang mengurusnya dari kecil, Mak Nab.

"Terima kasih Mak... Mak Salmah yang mengandungkan Ct dan Mak Nab yang menerima dan menjaga Ct bagai anak sendiri.. Kini tibalah giliran Ct melalui nikmat menjadi Ibu.. Doakan Ct menjadi ibu yang baik buat anak-anak Ct ye," tulis Siti Nurhaliza.

Siti Nurhaliza (Instagram)

Video tersebut pun mendapat beragam tanggapan dari warganet. Selain terharu, warganet juga mengaku berbahagia dengan kehamilan Siti Nurhaliza.

Seperti pemilik akun @momma_izan yang berkomentar, "Tahniah (selamat) Mak Iti... Berita yang lama kami tunggu-tunggu.. Semoga Mak Iti dan kandungan sehat hingga melahirkan..." Komentar senada juga disampaikan pemilik akun @rafidahy. "Tahniah dato @ctdk... Semoga selamat melahirkan baby saleh/saleha dan dipermudahkan urusan..."

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.

  • Siti Nurhaliza adalah penyanyi asal Malaysia yang menikah dengan pengusaha kaya raya asal Malaysia, Datuk Khalid Mohammed Jiwa.

    Siti Nurhaliza

Video Terkini