Sukses

Hamka Hamzah Direkrut Klub Malaysia

Hamka Hamzah menandatangani kontrak berdurasi satu tahun dengan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) FC.

Mitra Kukar harus mengubur keinginannya untuk mempertahankan Hamka Hamzah. Sebab, mantan bek Timnas Indonesia tersebut telah mengikat kontrak dengan klub Malaysia Super League, Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) FC. Sebelumnya, Hamka disebut-sebut bakal dipinang klub Malaysia lainnya, Selangor FA yang bermarkas di Shah Alam.

Seperti dilansir Goal, Kamis (7/11/2013), kemarin Hamka dipastikan menuju Shah Alam. Namun, kedatangannya untuk bergabung dengan PKNS FC, tim sekota Selangor FA.

Tak disebutkan berapa nilai kontrak yang diterima pemain berusia 29 tahun itu di PKNS FC. Namun, Hamka menandatangani kontrak berdurasi satu tahun di hadapan Presiden PKNS FC Noor Hisham Mohd Gouth.

Hamka akan tetap memakai nomor jersey kesayangannya, 23. Ia bergabung dengan mantan gelandang Arema Indonesia Roman Chmelo di tim besutan Wan Jamak Wan Hassan tersebut.

Hamka yang sempat membantah rumor ke Selangor FA mengakui bila ada tawaran dari klub tetangga PKNS FC tersebut. Hanya saja, ia menyatakan Selangor FA sudah terlambat mengajukan tawaran sehingga terpaksa menolaknya.

Pemain yang menjabat kapten tim di Mitra Kukar itu menyatakan sudah siap menghadapi persaingan di MSL musim depan, termasuk duel melawan bintang Johor Baru Darul Takzim, Pablo Aimar. "Pablo Aimar biasa sahaja. Dia dikelilingi pemain ASEAN, bukan pemain Argentina," tutur Hamka dikutip dari akun facebook majalah Dunia Sukan yang di-share akun facebook resmi PKNS.(Bog)




* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.

Video Terkini