Ajaib, Bagian Syaraf Ini Hanya Dimasuki Darah Saat Salat

Ternyata ada keajaiban dari salat, yakni ada syaraf-syaraf tertentu yang hanya dimasuki darah saat salat

oleh Sulung Lahitani diperbarui 03 Jul 2015, 03:31 WIB
Ketahui bacaan niat salat tarawih biar salatmu makin khusyuk.

Citizen6, Jakarta Dr. Fidelma O’Leary dari NeuroScience professor at St. Edwards University di Amerika Syarikat telah memeluk Islam. Hal tersebut bukan tanpa alasan. Setelah meneliti hub salat dengan kesehatan , beberapa keajaiban yang ditemuinya dalam penyelidikannya. Dia amat kagum dengan penemuan tersebut, sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran.

Dia adalah seorang Doktor Neurologi. Setelah memeluk Islam, dia amat yakin akan perubatan secara Islam dan dengan itu telah membuka sebuah klinik yang bertemakan ‘Perubatan Melalui Al-Quran. Melalaui kajian pengobatan melalui Al-Quran, obat-obatannya berdasarkan apa yang terdapat di dalam Al-Quran. Di antara kaedah-kaedah yang digunakan termasuklah berpuasa, madu lebah, biji hitam (black seed) dan sebagainya.

Apabila ditanya bagaimana dia tertarik untuk memeluk Islam, dia memberitahu semasa beliau melakukan kajian urat saraf, terdapat beberapa urat saraf di dalam otak manusia yang tidak dimasuki oleh darah. Setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal.

Selepas kajian dijalankan, beliau mendapati darah tidak memasuki urat saraf di dalam otak manusia melainkan pada ketika seseorang itu sedang sujud semasa mengerjakan salat. Hal inilah yang menjadikannya mantab memeluk Islam.

Ingin tahu cerita selengkapnya? Baca langsung di sini

**Ingin berbagi informasi dari dan untuk kita di Citizen6? Caranya bisa dibaca di sini

POPULER

Berita Terkini Selengkapnya